Rekonstrukce D1 a provoz na ní...
Rekonstrukce D1 je v plném proudu, tato rekonstrukce se momentálně týká třech úseků, konkrétně se jedná o úseky mezi exity Loket (66 km) a Hořice (75 km), další úsek se nachází mezi exity Větrný Jeníkov (104 km) a Jihlava (112 km), do třetice se jedná o omezení na exitu Štermov (41 km) a Psáře (49 km). Ve všech třech omezení je zachován provoz ve dvou pruzích v každém směru, rekonstruován je vždy jen jeden směr dálnice.
Dálnice D1 a provoz na omezených úsecích
Na výše zmiňovaných úsecích je provoz sveden vždy do jednoho směru, kde se musely vměstnat hned 4 pruhy dálnice. Rychlost je omezena na 80km/hod, výjimečně dle potřeby na 60km/hod. A právě díky tomuto zúžení dálnice, vznikají největší komplikace. Mezi jednotlivými směry jsou postavena provizorní svodidla, která zamezují možné čelní srážce dvou vozidel. V pravém pruhu je zachována šířka cca 3,15m, tento pruh je využíván hlavně kamiony a užitkovými vozy či většími osobními vozy. Naopak levý pruh, díky své šířce jen cca 2,2m, je využíván pouze osobními vozy.
Proto je důležité věnovat se v těchto úsecích plně řízení, sledovat dění jak před sebou, tak samozřejmě i za sebou. Navíc, pokud si na zúžený pruh dálnice nevěříte, či si nejste jisti, raději se zařaďte do pruhu pravého, ve kterém je, díky jeho větší šířce, místa o mnoho více, než v pruhu levém.
Střídavá jízda na D1 a zipování
Navíc na D1 se můžete setkat se značkou, která není vůbec obvyklá, jedná se o značku střídavé jízdy, která je použita právě na rekonstruovaných úsecích D1. A co vlastně tato značka znamená? Jak již její název napovídá, jedná se o doporučení, kdy by neměli vedle sebe jet dvě vozidla současně. Většinou je tato značka umístěna v extrémně zúžených místech, kde by hrozila kolize, dvou souběžně jedoucích vozů.
Velkou zásluhu za plynulou jízdou stojí řidiči kamionu a autobusů, díky jejich ohleduplnosti, kdy se snaží jet se svými několika tunovými vozidly co nejvíce při pravém okraji vozovky, což značně ulehčuje jízdu v pruhu levém.